homeproductendownloadsnieuwsprijzensupporttrainingcontactover onsvacaturesonderwijs

Laatste nieuwsberichten



Nieuw! - NetSupport Manager versie 14 Engelstalig Product release
Woensdag 14 September 2022, 12:03u
De multi platform softwareoplossing voor beheer op afstand die gebruikers en apparaten op locatie of op afstand ondersteunt bevat nu een hele reeks nieuwe en verbeterde functies om de ondersteuningstijd te minimaliseren en de online beveiliging te versterken.

Het werklandschap is voor altijd veranderd. Nu het personeelsbestand is verspreid over hybride werkomgevingen, is het voor elke organisatie van cruciaal belang om over de technologie te beschikken waarmee werknemers effectief kunnen werken terwijl ze veilig blijven. Al 33 jaar wordt NetSupport Manager erkend als de perfecte oplossing om bedrijven te helpen bij het beheren van technologische apparaten op verschillende locaties en deze nieuwste release weerspiegelt volledig de nieuwe vereisten van organisaties in 2022.

Nieuwe look en feel Rechtstreeks in co-productie met bedrijven om aan hun huidige en veranderende behoeften te voldoen, versie 14 benadrukt een gloednieuwe gebruikersinterface met een intuïtieve lay-out en lintbalk om gebruikers te helpen sneller en gemakkelijker door de tools te navigeren - minimale trainingsvereisten en IT technici hebben maximale flexibiliteit in hoe ze willen werken.

Beveiliging loopt door en door Uiteraard staat beveiliging hoog in het vaandel bij elke tool voor ondersteuning op afstand dus NetSupport Manager v14 bevat ondersteuning voor RADIUS authenticatie en volledige Two-Factor Authentication (2FA) om de beveiliging op het moment van inloggen te versterken en te beschermen tegen elke poging tot toegang door onbevoegde gebruikers.

Om de gegevens van een organisatie verder te beschermen en ervoor te zorgen dat deze volledig binnen haar controle blijft (zonder de noodzaak om services van derden te gebruiken), biedt NetSupport Manager al lokale LAN/WAN-ondersteuning over IP, naast flexibele HTTP-communicatie via de Gateway component die kan worden gehost op het terrein van een organisatie of in een private cloud.

Nu, in v14, is nieuwe Gateway encryptie met SSL/TLS-certificaten toegevoegd voor superieure gegevensbeveiliging - terwijl beveiligingsbolwerken zoals gateways, beveiligingssleutels en operatorwachtwoorden zijn versterkt met hogere coderingsniveaus.

Om de bescherming van persoonlijke gegevens te ondersteunen, kunnen Client logbestanden worden bewerkt om alleen geselecteerde informatie weer te geven. Om bijvoorbeeld persoonlijke gegevens in klantendatabases te beschermen, moeten gebruikersnamen mogelijk worden verborgen voor het zicht van operators.

Automatische verbindingen besparen tijd Het ultieme bewijs van de impact voor elk systeem is de betrouwbaarheid en prestaties, dus door lessen te trekken uit de afgelopen twee jaar en rekening te houden met het veranderende werklandschap, beheren nieuwe Load Balancing Gateways inkomende verbindingen proactief en distribueren ze automatisch over meerdere gateways om een single point of failure te voorkomen. Dit is vooral handig voor grotere bedrijven, omdat het zorgt voor consistente maximale prestaties en betrouwbaarheid zonder tussenkomst van een operator.

In een reactie op de release van NetSupport Manager v14 zegt NetSupport's CEO, Al Kingsley:

?De pandemie versnelde de verschuiving naar de 'toekomst van werk' en we erkenden al snel dat veiligheid en flexibiliteit van cruciaal belang zijn in deze nieuwe omgeving. NetSupport Manager wordt de afgelopen 33 jaar door organisaties over de hele wereld vertrouwd om hun technologie op afgelegen locaties te beheren - of dat nu gebruikers zijn op hun pc, verkooppuntapparaten, fabrieksrobots en meer - en de release van versie 14 met zijn nieuwe gebruikersinterface en verbeterde beveiligingsfuncties zullen ervoor zorgen dat bedrijven, klanten en werknemers overal hiervan profiteren.?

NetSupport Manager biedt volledige ondersteuning voor Windows 11, 11 SE en Windows Server 2022, draagt de aanbevelingsbadge van PC PRO en, belangrijker nog, is gratis te downloaden en 30 dagen uit te proberen, zodat u er zeker van kunt zijn dat het voldoet aan de behoeften van uw organisatie.

Over NetSupport Manager NetSupport Manager is ontworpen om veilig en zonder firewallconfiguratie via LAN, WAN of internet te werken en biedt een enkele, snelle oplossing voor het beheer op afstand van computers met meerdere platforms, zonder de noodzaak van een externe service of doorlopende abonnementskosten - waardoor het de perfecte tool is voor elk IT-team.




Nieuw! - NetSupport School versie 14 Product release
Donderdag 6 Februari 2020, 18:57u
Het welzijn van studenten en docenten ondersteunen met technologie

Klaslokaaltechnologie is sterk ingebed in het onderwijs en kan wanneer effectief gebruikt, een echt verschil maken voor zowel studenten als docenten in termen van tijdwinst en stimuleren van leerresultaten.

Scholen zouden eerst ervoor moeten zorgen dat de technologie die ze hebben gemakkelijk te gebruiken is. Het klinkt eenvoudig, maar veel leraren hebben moeite om technologie effectief te gebruiken of hebben gewoon geen vertrouwen - wat hen angst en stress kan bezorgen.

Met deze gedachte zorgt NetSupport School ervoor dat functies toegankelijk zijn voor alle docenten (ongeacht hun technische ervaring en kennis).

Er zijn drie modi voor het gebruik van de gebruikersinterface van de Tutor Console: Gemakkelijk, Gemiddeld en Gevorderd. Met de nieuwe 'Gemakkelijke'-modus kunnen docenten die technologisch 'verlegen' zijn, alleen de belangrijkste tools zien en gebruiken die nodig zijn om controle over de klas te verkrijgen (wat eenvoud en gebruiksgemak ten goede komt).

Door ervoor te zorgen dat er zo weinig mogelijk belemmeringen zijn die het gebruik van de technologie van de school belemmeren, kan de school haar investeringen in edtech maximaliseren en rechtvaardigen.

Verder biedt de nieuwe Student Feedback-modus in NetSupport School een geweldige manier voor leraren om vast te leggen hoe studenten zich voelen, hun vertrouwen in een onderwerp hebben en of ze extra ondersteuning behoeven. De leraar kan het gemiddelde van de klassen bekijken om hen te helpen de algemene stemming / begrip in de klas in één oogopslag te zien of de reactie van een persoon te onderzoeken en waar nodig passende acties te ondernemen.




Netsupport Notify versie 4 is nu uit! Product release
Donderdag 20 September 2018, 09:41u
NetSupport Notify versie 4!

NetSupport Notify biedt scholen en organisaties nu al een goedkope, gebruiksvriendelijke oplossing. Het is ontworpen om nood- en lockdown-procedures te ondersteunen door eenrichtingswaarschuwingen en meldingen aan desktopgebruikers te leveren die niet kunnen worden overgeslagen, genegeerd of opgeslagen voor later - Het is sneller en effectiever dan e-mails!

In de nieuwste update (V4) zijn nieuwe functies en verbeteringen toegevoegd om de alarm- en meldingsoplossing voor desktops nog effectiever te maken!

Naast een bijgewerkte gebruikersinterface en een verhoogde tekenslimiet, bevat NetSupport Notify nu drie nieuwe sneltoetscombinaties om te voorkomen dat noodboodschappen per ongeluk worden verzonden. Verder zijn er actieve directory sjablonen om tijd te besparen en handmatige instellingen te voorkomen, berichtweergave-updates zodat uw meldingen verschijnen op computerschermen (zelfs als ze vergrendeld zijn) en er zijn nieuwe actieve mapnamen zodat u eenvoudig ontvangers kunt vinden en ondersteuning voor IPv6-adressen.




Nieuw! NetSupport School versie 12.50.0000 Product release
Vrijdag 2 Februari 2018, 09:55u
Vernieuwde gebruikersinterface waardoor het nog eenvoudiger is om functies te identificeren en ernaar te navigeren.

Docenten kunnen kiezen tussen een eenvoudige of geavanceerde werkbalk, waardoor deze beter toegankelijk is voor nieuwe docenten.

Docenten kunnen tijd besparen door de netwerkwachtwoorden van leerlingen via hun taakbalk opnieuw in te stellen.

Docenten kunnen bestanden nog sneller verzenden met verbeterde bestandsoverdracht- en distributiesnelheden.

Docenten kunnen NetSupport School gemakkelijk vinden en inzetten op machines met behulp van nieuwe implementatieverbeteringen.

Docenten kunnen webcams uitschakelen op apparaten in de klas om een ​​veiligere leeromgeving te bevorderen.

Docenten kunnen het lesgeven in een Chrome-omgeving maximaliseren met verbeterde Chrome-ondersteuning.

Technici kunnen een PowerShell-venster starten vanuit de Tech Console.



NetSupport heeft net NetSupport Manager v12.5 vrij gegeven, waaronder: Product release
Vrijdag 9 Juni 2017, 14:53u
Nieuwe client app voor Android. - De NetSupport Manager Mobile Cliënt voor Android maakt het mogelijk om bestaande Control-gebruikers van NetSupport Manager v12.50 op afstand te verbinden met Android-cliënt apparaten (Android 4 of hoger) voor een verbeterde real-time interactie en systeemondersteuning terwijl u onderweg bent. Voor meer informatie, bezoek Nieuw PowerShell-functie. Start een PowerShell-venster om snel en makkelijk PowerShell-commando's uit te voeren bij een geselecteerde Windows Client. Nieuw implementatieverbeteringen die het toelaat om een Wake-on-LAN Windows opdracht te verzenden naar machines die niet zijn ingeschakeld en lokale locaties snel te lokaliseren door de Control.

Verbeterde bestandsoverdracht en distributie snelheden.

Verbeterde prestaties in de modus 'Bekijken en weergeven' op Windows 8 en hoger.

Verbeterde inventarisatie procesmonitoring sectie in Windows - Nieuwe informatie zoals het proces ID, aantal sessies en objecten zijn nu inbegrepen, samen met real-time statistieken die de procentuele verhoging /afname laat zien in bijvoorbeeld het geheugenverbuik.



NetSupport lanceert met DNA 4de nieuwe generatie van IT Assetmanagement. Product release
Donderdag 12 November 2015, 14:51u
NetSupport DNA is een complete IT asset- en desktop management oplossing om tijd en geld te besparen - de productiviteit wordt verhoogd, de betrouwbaarheid stijgt en de beveiliging aan IT-systemen verbetert.

Voortbouwend op de reeds uitgebreide hardware en software inventarisatie en licentie management modules wordt met de nieuwste release, speciale versies voor het bedrijfsleven en het onderwijs geintroduceerd. Met o.a. een reeks pro-actieve functies zoals het apparaat auto-discovery, endpoint security, proactieve alarmering, toepassing en internet metering, print monitoring, energie power management, mobiele inventaris en nog veel meer.

Met de duidelijke, intuïtieve gebruikersinterface biedt het nieuwe 'Welcome dashboard' de technici een instant real-time overzicht van IT-assets van de organisatie en alle recente activiteiten.

Met de nieuwe Auto-discovery functie werkt NetSupport DNA nu proactief voor technici middels het identificeren en monitoren van nieuwe apparaten die toetreden tot het netwerk. Deze functie werkt samen met de nieuwe SNMP Discovery modus, het identificeert SNMP-netwerk apparaten (zoals switches en printers) die vervolgens gemonitord worden en een alarm afgeven als er iets mis is.

De innovatieve kostenbesparende functies zoals energiemonitoring, power management (PC's op geplande tijden aan en uit zetten) en printmonitoring geven organisaties een beter bewustzijn van waar kosten worden gemaakt en waar deze kunnen worden bespaard.

De nieuwste versie van NetSupport DNA levert met een barcode-functie extra flexibiliteit voor technici. De barcode labels kunnen worden gescand door de nieuwe DNA-Mobile Console app die onmiddellijk inventariseert en de historie van elke verandering op een PC voor een technicus inzichtelijk maakt. Technici en de gebruiker wordt tijd bespaard dankzij de nieuwe user management console die waarschuwt wanneer netwerk accounts en wachtwoorden moeten worden ingeschakeld of gereset. Door het leveren van meer dan 100 pro-actieve systeemwaarschuwingen kunnen de technici direct gewaarschuwd worden, waarbij problemen direct aangepakt kunnen worden voordat ze escaleren en de productiviteit van het personeel gegarandeerd blijft.

En nu endpoint security standaard is,kunnen IT-managers onmiddellijk een extra beveiligingslaag op hun school of bedrijfsnetwerk plaatsen,indien van toepassing. Zij kunnen het gebruik van draagbare en verwijderbare USB-apparaten op alle pc's en individuele memory sticks toewijzen aan bepaalde personen of leden van een afdeling en dit controleren.

In een reactie op deze nieuwe release, zegt NetSupport Managing Director Al Kingsley: "Het efficiënter beheer van IT-middelen is de sleutel voor elk bedrijf en met de NetSupport DNA v4 hebben we een uitgebreide en intuïtieve oplossing die organisaties helpt met proactief monitoren om IT-middelen te beheren. DNA 4 stelt klanten in staat om het product binnen 30 minuten up and running te hebben. De functies zijn ontworpen om kosten binnen de organisatie te besparen waardoor klanten een nog sneller rendement op hun investering kunnen realiseren."

Voor meer informatie over NetSupport DNA v4, of om een ​​gratis 50-PC proefexemplaar te downloaden, bezoek www.netsupportdna.nl



Nieuwe versie Netsupport School v12, Docent app voor Windows Product release
Vrijdag 14 Augustus 2015, 13:15u
Deze nieuwe versie 12 van NetSupport School ondersteunt Windows 10 en werkt samen met de nieuwe Docent APP voor Windows 10.

Deze versie voorziet in een overzichtelijk interface in de Windows 10 look en feel en zowel de Docent als de Student is aangepast.
Uiteraard ondersteunt deze versie ook de Edge browser van Microsoft. Ook is rekening gehouden met het toenemende gebruik van touchscreens, waarvoor de interactie is verbeterd en eenvoudiger gemaakt.

De nieuwe Windows 10 Docent App werkt nauw samen met de vaste computers, zodat een docent gemakkelijk door de klas kan lopen en ongedwongen met de studenten kan communiceren.

NetSupport School ondersteunt een docent met een schat aan beoordeling-, monitoring-, samenwerking- en controle functies om ervoor te zorgen dat de IT-apparatuur van de school goed wordt benut.

NetSupport heeft meer dan 25 jaar ervaring in software producten voor Klaslokaal- en remote management. Die ervaring ziet u terug in het product en het steeds weer toepassen van nieuwe technologie en wensen vanuit het onderwijs.

Download een volledige evaluatieversie, voor 30 dagen via onze website via het menu downloads. De Docent app voor Windows is beschikbaar in het Nederlands.

De Docent/Tutor App voor Windows kan gecombineerd worden met de School licenties voor Windows, maar er is aparte prijstechnisch voordelige licentie mogelijk voor de app omgeving. Neem contact op met LCS voor een prijsopgave.

Download een volledige evaluatieversie, voor 30 dagen en 40 computer, van onze website via het menu downloads, ook in het Nederlands beschikbaar.

Klanten met een geldige onderhoudsovereenkomst krijgen automatisch binnen ongeveer 2 weken de juiste licentie-autorisatie toegezonden.

Voor gebruikers van NetSupport School, die via een ander distributiekanaal eerder NetSupport Software hebben gekocht, of nog gebruik maken van oudere versies, kan LCS ook zorgen voor updates en contract verlengingen.



NetSupport School Docent voor Android maakt brede ondersteuning mogelijk Product release
Dinsdag 7 April 2015, 15:24u


NetSupport School Docent/Tutor voor Android, geeft een docent de mogelijkheid om in klaslokalen met tablets ook op een goede manier samen te werken met de studenten. NetSupport verbreedt zo zijn (cross)ondersteuning van de verschillende platformen.

NetSupport School ondersteunt een docent met een schat aan beoordeling-, monitoring- , samenwerking- en controle functies om ervoor te zorgen dat de IT-apparatuur van de school goed wordt benut. Deze App voorziet o.a. in het op een sportieve competitieve manier toetsen van de kennis van de studenten.

NetSupport heeft meer dan 25 jaar ervaring in software producten voor Klaslokaal- en remote management. Die ervaring ziet u terug in het product en het steeds weer toepassen van nieuwe technologie en wensen vanuit het onderwijs.

Download een volledige evaluatieversie, voor 30 dagen via onze website via het menu downloads. De Docent app voor Android is beschikbaar in het Nederlands.

De Docent/Tutor App voor Android kan gecombineerd worden met de School licenties voor Windows, maar er is aparte prijstechnisch voordelige licentie mogelijk voor de app omgeving. Neem contact op met LCS voor een prijsopgave.

Voor gebruikers van NetSupport School, die via een ander distributiekanaal eerder NetSupport Software hebben gekocht, of nog gebruik maken van oudere versies, kan LCS ook zorgen voor updates en contract verlengingen.



Helpdesk software voorkomt de stress bij IT(IL)service management Product release
Maandag 6 Oktober 2014, 11:15u
De nieuwe versie van NetSupport's ServiceDesk is beschikbaar. Deze nieuwe versie 5 van de web-based incidentmanagement en helpdesk oplossing biedt de functies, die stress bij IT servicemanagement voorkomt.

In deze jongste versie van NetSupport ServiceDesk met incident, change en problemmanagement modules, gestroomlijnde workflowprocessen en SLA ondersteuning, kunnen support teams hun tijd effectief benutten en de verwachtingen van de klant beheren in lijn met de overeengekomen servicelevels.

Andere hoogtepunten in versie 5 zijn: een frisse en moderne uitstraling voor zowel desktop als tablet platformen, uitgebreide rapportage mogelijkheden met de nieuwe aanpasbare rapportgenerator, de mogelijkheid om gebruikers te voorzien van een eigen start en afmeldpagina en echte tijdsbesparing door vooraf ingevulde sjabonen voor serviceverzoeken.

De NetSupport ServiceDesk is te combineren met de assetmanagement oplossing DNA en remote beheer NSM van NetSupport. IT beheer producten waar NetSupport al 25 jaar wereldwijd mee op de markt actief is.

Download een volledige evaluatieversie, voor 30 dagen en 3 supportmedwerkers, van onze website via het menu downloads. De ServiceDesk is online meertalig in te stellen.

Klanten met een geldige onderhoudsovereenkomst krijgen automatisch binnen ongeveer 2 weken de juiste licentie-autorisatie toegezonden.

Voor gebruikers van NetSupport ServiceDesk, die via een ander distributiekanaal eerder NetSupport Software hebben gekocht, of nog gebruik maken van oudere versies, kan LCS ook zorgen voor updates en contract verlengingen.



Nieuwe versie Netsupport Manager v12, verbinden met PIN Product release
Zondag 6 Oktober 2013, 12:00u


NetSupport Manager 12, deze nieuwe versie biedt veel vernieuwing bij een product dat in naam al 23 jaar op de markt is. Ook nu is men er weer in geslaagd om het gebruik voor supportmedewerkers en eindgebruikers te verbeteren.

Een belangrijke toevoeging is de mogelijkheid om met behulp van een pincode verbinding te leggen tussen 'supporter' en eindgebruiker. Simpel, beiden toetsen de juiste, via een PIN server verkregen, code in en er is verbinding, kan er ondersteuning worden verleend, overnemen meekijken etc. en dat alles via het LAN in de organisatie of via het internet. Niks meer zoeken naar waar zit nu ergens deze eindgebruiker.

Uiteraard is deze versie volledig geschikt voor Windows 8 en 8.1 inclusief het metro interface.

Ook nu is de ondersteuning op de mobiele omgeving voor Google Chrome OS systemen, tablets en smartphones uitgebreid en verbeterd,. Als 'supporter' kunt u van waar dan ook een juiste en vooral snelle ondersteuning leveren. Wat natuurlijk ook kan, is de NetSupport Gateway voorziening gebruiken om op eenvoudige en beveiligde wijze verbinding met de digitale kantooromgeving te krijgen.

Ook de gebruikersinterface is aangepast aan de tijd en inzichten van vandaag. Touch screens zijn ook voor Manager gemeengoed.

Misschien een vergeten punt, maar met NetSupport Manager hoeft u geen gebruik te maken van de server faciliteiten van een derde partij. Uw gegevens blijven dus binnen uw organisatie.

Gebruikt u NetSupport Manager als veelzijdige volwassen oplossing nog niet, probeer dan snel versie 12 uit en geniet van 23 jaar ervaring met remote management.

Download een volledige evaluatieversie, voor 30 dagen en 10 computers, van onze website via het menu downloads, ook in het Nederlands beschikbaar.

Klanten met een geldige onderhoudsovereenkomst krijgen automatisch binnen ongeveer 2 weken de juiste licentie-autorisatie toegezonden.

Voor gebruikers van NetSupport Manager, die via een ander distributiekanaal eerder NetSupport Software hebben gekocht, of nog gebruik maken van oudere versies, kan LCS ook zorgen voor updates en contract verlengingen.



Nieuwe versie NetSupport School v11.30 Product release
Dinsdag 25 Juni 2013, 12:40u
Deze nieuwe versie 11.30 van NetSupport School ondersteunt nu ook de Android tablets voor studenten. NetSupport School wordt daarmee weer breder inzetbaar en toepasbaar in de tablet wereld. Eerder was de Docent Assistent voor tablets al beschikbaar gekomen. Een vaste plek in het klaslokaal wordt dus steeds minder belangrijk en maakt zowel de docent als de student mobieler in het schoolgebouw of de campus.

Deze versie levert een aantal belangrijke functie op de tablets, zoals:
Studentregistratie, uiteraard het kunnen verbinden met studenten, berichten uitwisselen en chatten om onopvallend ondersteuning aan studenten te bieden, snelle enquêtes houden en meer...

Daarnaast is de ondersteuning voor Windows 8 verder verbeterd, als ook de performance van de Wireless ondersteuning.

De meer dan 20 jaar ervaring van de producent met remote support producten, uit zich zo in veel "state of the art" gebruikerstoepassingen. LCS helpt u eventueel met een korte cursus om NetSupport School efficiënt in te zetten.

Gebruikt u NetSupport School nog niet, probeer dan gauw versie 11.30 uit.

Download een volledige evaluatieversie, voor 30 dagen en 40 computers, van onze website via het menu downloads.
Voor de sofware voor studenten tablets, ga naar de Google store voor de studenten App.

Voor gebruikers van NetSupport School, die via een ander distributiekanaal eerder NetSupport Software hebben gekocht, kan LCS ook zorgen voor updates en contract verlengingen.



Nieuwe versie NetSupport School v11.20 Product release
Dinsdag 23 April 2013, 12:00u
Deze nieuwe versie 11.20 van NetSupport School levert een uitgebreide ondersteuning voor Windows 8 inclusief het Metro interface van Microsoft.

Deze versie biedt verschillende handige opties voor de docent, zoals het 'snel-starten' van toepassingen bij de studenten. Maar ook nog steeds de mogelijkheid om studenten op afstand hulp te bieden bij hun werk zonder dat andere studenten daar 'hinder' van ondervinden. NetSupport School verlaagt daarmee de drempel voor een student om hulp te vragen.

De ondersteuning van Googles Chrome OS Chromebook voor studenten is verder uitgebreid.

Voor het gebruik van NetSupport School binnen een wireless netwerk zijn extra instelbare configuratie-opties toegevoegd. Op onze download pagina staat een speciale handleiding.

De meer dan 20 jaar ervaring van de producent vertaalt zich zo in veel gebruikerstoepassingen. LCS helpt u eventueel met een korte cursus om NetSupport School efficiënt in te zetten.

Gebruikt u NetSupport School nog niet, probeer dan gauw versie 11.20 uit.

Download een volledige evaluatieversie, voor 30 dagen en 40 computers, van onze website via het menu downloads.

Voor gebruikers van NetSupport School, die via een ander distributiekanaal eerder NetSupport Software hebben gekocht, kan LCS ook zorgen voor updates en contract verlengingen.



NetSupport Manager breidt ondersteuning met Mac uit Product release
Maandag 18 Maart 2013, 12:30u
De multi platform ondersteuning van NetSupport Manager is nu uitgebreid met de Mac Control. Met een Apple Mac computer kunt u nu remote support bieden op Apple Mac, Windows en Linux client-computers. Naast beheer op afstand bestaat ook de mogelijkheid voor chatten en het versturen van berichten en een groot aantal andere functies die het voor een support medewerker mogelijk maakt om efficiënt en daadkrachtig beheer te leveren.

De toevoeging van de Manager Mac Control komt al snel na de toevoeging van de mobiele versie van de Manager Control voor iOS en Android systemen, waardoor het snel en vanaf elke locatie leveren van ondersteuning voor u gemakkelijk en flexibel wordt gemaakt.

Download een volledige evaluatieversie, van onze website via het menu downloads. De Mac Control is nu alleen nog in het Engels beschikbaar.

De Mac Control is beschikbaar voor versie 11 van NetSupport Manager. Beschikt u niet over NetSupport Manager versie 11, dan kunt bij ons een opgave voor een update naar versie 11 aanvragen.



Nieuwe versie Netsupport School v11 Product release
Woensdag 25 Juli 2012, 13:29u
NetSupport School v11 heeft de mogelijkheden van het product uitgebreid om docenten permanent inzicht te geven in de studievoortgang van de studenten. De onderdelen Studentenquêtes en de instelbare Toets Ontwikkelaar zijn nu uitgebreid met de nieuwe en unieke Vraag en Antwoord module.

Andere belangrijke updates zijn: de mogelijkheid om Replay bestanden te bewerken en exporteren naar verschillende videoformaten; de toevoeging van nieuwe systeemmanagement tools aan de Technische Console; optimalisatie van werk verzenden/ verzamelen, verbeterde prestaties bij bestandsdistributie en in versie 11 biedt Netsupport School ondersteuning voor Google Chromebooks.

NetSupport School is de beste trainingsapplicatie in zijn klasse. De software biedt docenten de mogelijkheid studenten te onderwijzen, toezicht op hen te houden en met hen samen te werken, hetzij individueel, in een voorgedefinieerde groep, of in klasverband.

Netsupport School helpt om aan de eisen en wensen van het moderne klaslokaal te voldoen.Netsupport School biedt de mogelijkheid studenten te onderwijzen, toezicht op hen te houden en met hen samen te werken waarbij de studenten toch hun volledige aandacht bij de les houden. Alle functies van de software zijn standaard inbegrepen en hoeven niet extra aangekocht te worden, inclusief de naar klantwens in te stellen Toetsmodule, de speciale Technische Console, digitale hulpmiddelen voor het bijhouden van student revisies, hulpmiddelen om de les te plannen en de mogelijkheid voor docenten om studenten te belonen voor hun inzet.

Netsupport School werkt op iedere Windows computer en werkt perfect samen met bedrade en draadloze netwerken. Scholen omarmen meer en meer de nieuwe computer technologieën, Netsupport School werkt naadloos in een terminalserver omgeving, gedeelde bronnen, virtuele desktop- en thin/zero cliënt computeromgevingen.



Koop NetSupport DNA en ontvang gratis een iPad 2 Aankondiging
Donderdag 8 Maart 2012, 12:00u
De laatste maand van het eerste kwartaal van dit nieuwe jaar is alweer ingegaan. De tijd vliegt voorbij... Zo ook voor de groei op uw ICT platform. De behoefte om exact te weten wat er in uw netwerk omgeving aan hard- en software is geïnstalleerd wordt steeds groter.

Waar u zich ook bevindt...... dat is nu mogelijk met de nieuwe Netsupport DNA Mobile Console, geschikt voor de iPhone, iPad, Android toestellen en tablets. Met deze App heeft u een volledig overzicht van uw netwerk, kunt u iedere computer lokaliseren en tot in detail een complete hard- en software inventarisatie rapportage inzien.

Tot en met 31 maart ontvangt u een gratis IPad 2 met 16 Gb, wanneer u Netsupport DNA aanschaft met minimaal 50 clients of meer. Het maakt niet uit welke DNA module u kiest.

Natuurlijk hoeft u niet over één nacht ijs te gaan. Daarom kunt u de gratis 30 dagen evaluatieversie op 50 computers installeren, zodat u NetSupport DNA op comfortabele wijze in actie kunt zien, voordat u tot aankoop overgaat. Tot zover kost het u niets, behalve 30 minuten van uw tijd!



NetSupport Assist, leslokaalbeheer voor Mac en Linux Product release
Maandag 11 April 2011, 17:00u
NetSupport introduceert haar nieuwe product NetSupport Assist. Assist is gericht op de Mac en Linux omgevingen. Nu kunnen deze omgevingen ook gebruik maken van NetSupport's techniek voor een digitaal klaslokaal.

NetSupport maakt met haar 22 jaar ervaring in remote management nu ook voor docenten met Mac en Linux computers de tools voor het onderwijs met digitale hulpmiddelen beschikbaar.

Zeer duidelijke student miniaturen maken het docenten mogelijk de hele klas in een oogopslag real-time te overzien. Indicatoren maken direct duidelijk met welke applicaties een student bezig is en welke websites in gebruik zijn. Uiteraard kan, indien noodzakelijk, corrigerend worden op getreden. Bijvoorbeeld het blokkeren van internet.

Met behulp van krachtige tools kan de docent interactief met de klas, een groep, of 1 op 1 overleggen. In volledige duplex-mode kan met een student via chat communiceren zonder de rest van de klas te storen. Uiteraard kan het scherm van de docent op de pc's van de studenten worden getoond, zodat een beamer voor in de klas niet noodzakelijk is.

Snel een kleine enquête houden onder de studenten is makkelijk en effectief te realiseren, waarbij het resultaat direct zichtbaar is.

NetSupport Assist is zowel geschikt voor een bedraad, als een draadloos netwerk, laptops, netbooks en desktop pc's.

NetSupport Assist is compatibel met NetSupport School (cross platform connectie).

Probeer snel NetSupport Assist uit.

Download een volledige evaluatieversie, voor 30 dagen en 40 computers, van onze website via het menu downloads.



NetSupport ServiceDesk versie 3, ondersteunt de kernprocessen van de ITIL Product release
Woensdag 30 Juni 2010, 12:00u
NetSupport ServiceDesk versie 3 is een volledig herbouwd product op basis van het bestaande product DNA Helpdesk. De NetSupport ServiceDesk is meer dan alleen een nieuwe naam. Het geeft met deze nieuwe naam ook aan dat het de processen volgt van de ITIL richtlijnen. Het product is een service management oplossing en ondersteunt daarmee uw IT supportteam.

NetSupport ServiceDesk ondersteunt volledig de ITIL kernprocessen Incident-, Problem- en Change Management. Zo voorziet de ServiceDesk bij changemanagement in een per RfC automatisch in te stellen Change Advisory Board (CAB), zodat RfC's gecontroleerd door het proces geleid kunnen worden.

De ServiceDesk is een volledige web-based "out-of-the-box" oplossing met een vernieuwde interface, dat naast allerlei standaard voorzieningen op tal van punten aangepast kan worden aan de eisen en wensen van uw organisatie. Zoals categorieën, emailsjablonen, escalatieniveaus, automatische berichtgeving, eigen tabbladen enz. enz.


De ServiceDesk helpt uw ondersteuningteam met de dagelijkse praktijk van incidenten, problems en changes. Het maakt analyse eenvoudig door een veelheid aan standaard rapportages. Ook zijn overeenkomstige incidenten te koppelen aan een problem. Hierdoor helpt de ServiceDesk u op eenvoudige wijze het overzicht te behouden.

De ondersteuning van de ITIL processen maakt het u gemakkelijk om een mogelijke informele handelswijze bij het uitvoeren van wijzigingen in uw infrastructuur om te buigen naar een proces gerichte werkwijze. Zo kunt u uiteindelijk uw ondersteuning voor de IT efficiënt en daardoor kostenbesparend inrichten.

Eindgebruikers kunnen via de oplossingendatabase zelf nagaan of er een bekende oplossing is voor hun verstoring en zo zonder dat ze een incident hebben geopend hun verstoring eventueel oplossen. Zo wordt uw helpdesk ontlast.

De NetSupport ServiceDesk helpt en ondersteunt u bij uw servicemanagementprocessen en sluit ook naadloos aan bij de andere NetSupport producten.

Probeer de NetSupport ServiceDesk uit met in een volledige evaluatieversie voor 30 dagen en 3 operators / 50 eindgebruikers. Ga naar onze website en via het menu downloads kunt u de ServiceDesk, ook in het Nederlands, downloaden.

Klanten met een geldige onderhoudsovereenkomst krijgen automatisch binnen ongeveer 2 weken de juiste licentie-autorisatie toegezonden.



NetSupport Manager versie 11, de veelzijdige remote management tool Product release
Donderdag 6 Mei 2010, 17:00u
NetSupport Manager 11, deze nieuwe versie biedt weer een aantal interessante uitbreidingen, zoals verwacht mag worden van een leverancier die al meer dan 20 jaar actief is met software voor het op afstand beheren pc's en servers.



De nieuwe versie van NetSupport Manager in combinatie met de ondersteuning voor Intel® vPRO™ technologie zorgt er voor, dat u nu al op afstand ondersteuning kunt verlenen, voordat de Manager client is geïnstalleerd. De kwaliteit en snelheid van de ondersteuning aan uw klanten of eindgebruikers gaat zo met sprongen omhoog. De door de ondersteuningsafdeling bestede tijd aan een incident gaat fors omlaag en daarmee ook direct uw kosten.

Naast deze belangrijke verbetering, voorziet de nieuwe werkbalk directe toegang de medewerkers van nog meer belangrijke gereedschappen om hun werk effectiever en gemakkelijker te maken. Zo is bestandsoverdracht met NSM niet meer dan een simpele "slepen en neerzetten" handeling naar bijv. het bureaublad van de eindgebruiker.

Het spreekt voor zich dat NetSupport Manager ondersteuning biedt voor het overnemen van gebruikers met meerdere beeldschermen.

Door het instellen van parameters kunt u de beheerde pc's groeperen en op grond daarvan beslissingen nemen en acties uitzetten.

Werkt u in een terminalserver omgeving? Ook daar voelt NSM v11 zich helemaal thuis, dat blijkt uit de eenvoudig maar goed te configureren installatieprocedure.

Naast de chat mogelijkheid die NSM al jaren biedt is er nu volledige geluidsondersteuning, zodat u met uw eindgebruikers mondeling kunt communiceren, maar tijdens het overnemen kunt u ook horen welke geluid een opgestarte toepassing bij de pc op afstand maakt.

NetSupport Manager ondersteunt ook Windows 7 en uiteraard de voorgaande versies van Windows.


Gebruikt u NetSupport Manager als veelzijdige volwassen oplossing nog niet, probeer dan snel versie 11 uit en geniet van 21 jaar ervaring met remote management.

Download een volledige evaluatieversie, voor 30 dagen en 10 computer, van onze website via het menu downloads, ook in het Nederlands beschikbaar.

Klanten met een geldige onderhoudsovereenkomst krijgen automatisch binnen ongeveer 2 weken de juiste licentie-autorisatie toegezonden.

Voor gebruikers van NetSupport Manager, die via een ander distributiekanaal eerder NetSupport Software hebben gekocht, kan LCS ook zorgen voor updates en contract verlengingen.



NetSupport School versie 10.5, Virtueel digitaal klaslokaal Product release
Maandag 28 September 2009, 21:30u
NetSupport School 10.5, deze nieuwe versie biedt weer een aantal interessante uitbreidingen, zoals verwacht mag worden van een leverancier die al 20 jaar actief is met dit type software.

Met deze nieuwe versie kunt u heel gemakkelijk, via NetSupport School, een gesprek voeren met een student. Het nieuwe onderdeel geluidsmonitoring maakt real-time inzichtelijk wat de studenten doen met de audio mogelijkheden van hun computer. Daarmee is versie 10.5 uitstekend geschikt om toe te passen in een talenpracticum.

Een verbeterde werkbalk voor de student, maakt het voor de docent eenvoudiger een les voor te bereiden in het digitale klaslokaal. De student heeft hierdoor direct toegang tot de bronnen die bij die les horen.

In deze versie is een locatiewizard toegevoegd om docenten en studenten aan een (virtuele) ruimte te koppelen.

Als u binnen uw netwerk gebruik maakt van een oplossing a la Terminal Server, Citrix o.i.d. dan maakt NetSupport School 10.5 het de systeembeheerders heel gemakkelijk. School ondersteunt nu naadloos thin-client oplossingen en helpt u zo te besparen op uw infrastructuur.

Daarnaast levert School natuurlijk de al vertrouwde functies, als monitoren van het beeldscherm, toetsenbord, chatsessie, het digitaal uitdelen en ophalen van werk, op afstand demonstreren, eerder gemaakte voorbeelden afspelen, meekeuze toetsen afnemen, studenten logboek (auto syllabus) en ontzettend veel meer.

Door al die verschillende mogelijkheden is NetSupport School zowel in te zetten bij een mediatheek, voor het lesgeven, een talenpracticum enz.

De 20 jaar ervaring van de producent vertaalt zich zo in veel gebruikerstoepassingen. LCS helpt u eventueel met een korte cursus om NetSupport School efficiënt in te zetten.

Een veelheid aan nieuwe zaken maar ook veel verbeteringen en dat allemaal door goed te luisteren naar wat onze klanten hebben aangedragen, daarmee wordt NetSupport School dus ook uw digitale klaslokaal.

Gebruikt u NetSupport School nog niet, probeer dan gauw versie 10.5 uit.

Download een volledige evaluatieversie, voor 30 dagen en 40 computers, van onze website via het menu downloads.

Klanten met een geldige onderhoudsovereenkomst krijgen automatisch binnen ongeveer 2 weken de juiste licentie-autorisatie toegezonden.

Voor gebruikers van NetSupport School, die via een ander distributiekanaal eerder NetSupport Software hebben gekocht, kan LCS ook zorgen voor updates en contract verlengingen.

Scholen/onderwijsinstellingen kunnen gebruikmaken van het kanaal SURF-, SLB- of APSIT-diensten.



NetSupport DNA versie 3.0 Product release
Dinsdag 26 Mei 2009, 16:30u
NetSupport DNA, Remote Desktop Management van achter uw bureau, geeft u met één druk op de knop de actuele inventarisatie van de hardware en de software van uw pc's en servers. U hoeft nooit meer een inventarisatie team dagen of zelfs weken lang op pad te sturen om na te gaan wat u aan pc's in huis heeft. NetSupport DNA doet meer, het geeft een signaal als er onverhoopt iets zoekt raakt, in de database houdt het ook de historie bij. Kortom u weet wat u hebt en had.



Nieuw in DNA is de ondersteuning van remote netwerken via het openbare internet. De gateway maakt het veilig mogelijk locaties op afstand van uw organisatie of klant op dezelfde wijze als binnen uw lokale netwerk volledig te monitoren en supporten. In de meest uitgebreide versie van DNA weet u niet alleen wat er met en op de pc's gebeurt, maar kunt u bijna alles herstellen. U realiseert zo zeer korte downtijden en tevreden klanten.

Nieuw in DNA is de energiemonitor. Weet u hoeveel pc's er na kantoortijd nog (onnodig) aanstaan, waarschijnlijk niet, dan weet u ook niet hoeveel energie u zo verspilt. DNA heeft nu een energie die gemakkelijk voor u uitrekent wat het s nachts aanstaan van pc's kost voor geld voor uw organisatie, maar ook hoeveel CO2 u dus eigenlijk onnodig uitstoot en dat terwijl energie verspilling bijna een schande is. DNA maakt op uw bureau in 1 klap duidelijk.

Uiteraard beschikt DNA nog steeds over de geschiedenis functie, zodat u feillos te weten komt wat er nieuw bijkomt, maar ook wat er weg is aan hard- en software.

Een ander punt: Stel u wilt een aantal pc's gaan voorzien van Microsoft Vista, maar welke pc's hebben Microsoft 2000 of XP en hoeveel geheugen, met NetSupport DNA weet u dat met een paar muisklikken via een menu gestuurd query tool.

Alleen al door het gebruik van de inventarisatie en rapportage tools, betaalt NetSupport DNA zich in no time terug.

Met NetSupport DNA kunt u ook gemakkelijk de distributie van software binnen uw netwerk regelen, nu bestaat ook de mogelijkheid om dit door middel van broadcasting te doen, snel en efficiënt. Gecombineerd met de warehouse/magazijn functie (bijv. bij uw remote netwerk) van DNA geeft dit een scala aan mogelijkheden om snel en op een voor u effectieve wijze software uit te rollen.

Uiteraard zijn de zaken als gebruikersmanagement, licentiemanagement, internetmanagement vertrouwde kreten voor NetSupport DNA. Ook integratie met onze andere NetSupport producten Manager en Helpdesk zijn mogelijk.

Gebruikers met een geldig onderhoudcontract krijgen automatisch de update gegevens toegezonden.

Bent u nog geen gebruiker van NetSupport DNA, ga dan naar onze download pagina en probeer het 30 dagen uit. Wij maken daarna een aantrekkelijk aanbod voor u.

Heeft u eerder NetSupport DNA (of andere producten) elders gekocht en wilt u updaten of overstappen, bel dan even met LCS Systemen BV.



NetSupport Notify versie 2, Berichten direct bij eindgebruiker in beeld Product release
Woensdag 21 Januari 2009, 12:00u
NetSupport Notify, de oplossing om snel (spoed)berichten naar (een deel van) de computers in uw organisatie te zenden. Het Notify berichtensysteem zorgt er voor dat de meldingen altijd ?on top? op het beeldscherm van de medewerkers verschijnen. Het Notify systeem is dus zeer geschikt om waarschuwingsberichten te verzenden.

Eindgebruikers hoeven zelf geen applicatie te starten om het bericht te ontvangen. Het Notify bericht krijgt zo de noodzakelijke voorrang om snel door de eindgebruiker gelezen te kunnen worden.

Nieuwe of verbeterde zaken in deze versie:
  • Bevestiging, dat de eindgebruikers berichten hebben "gelezen". Bevestigingen worden op een centrale server opgeslagen. U kunt zo dus na gaan wie daadwerkelijk is gewaarschuwd.
  • U kunt zelf het bericht qua vorm gemakkelijk aanpassen.
  • U kunt berichten van tevoren aanmaken en op een vastgesteld tijdstip laten verzenden.

NetSupport Notify ondersteunt zowel Windows als Mac clients.

NetSupport Notify is een onderdeel van de reeks aan producten van NetSupport, Gezamenlijk regelen zij op eenvoudige wijze het Desktop management binnen de organisatie en wordt uw support organisatie van adequate tools voorzien.

Een volledige, 30 dagen evaluatieversie voor 50 computers kunt u downloaden van onze site bij het tabblad downloads



NetSupport School krijgt een 10 van ICT for Education Aankondiging
Donderdag 30 Oktober 2008, 15:15u
Met de lancering van NetSupport School v10 deze zomer hebben docenten en techneuten een schat aan nieuwe tools gekregen om ervoor de zorgen dat aan de alsmaar hogere eisen voor leslokaalbeheer wordt voldaan.

Enkele maanden later zijn niet alleen de gebruikers onder de indruk van de verbeterde functionaliteit, maar ook het Engelse ICT for Education welke NetSupport School 10 de hoogste waardering heeft gegeven.

Bekijk de volledige review:
http://www.netsupportsoftware.com/news/pdfs/nss-ictreview.pdf

Voor meer informatie en om een proefexemplaar te downloaden, bezoek de website van NetSupport School.



NetSupport School versie 10 Product release
Dinsdag 8 Juli 2008, 09:30u
NetSupport School 10, deze nieuwe versie kunt u met recht als de 10 met een griffel beschouwen. Als u er aan dacht om het krijtje en het schoolbord aan de kant te zetten, dan geeft deze versie de zet die u nodig heeft om over te stappen naar het virtuele digitale klaslokaal van NetSupport School.

NetSupport School biedt u een hele gereedschapskist aan hulpmiddelen om vanachter uw computer het perfecte digitale contact met uw studenten te hebben.

Versie 10 levert hulp in het kwadraat, niet alleen de studenten kunnen hulp inroepen, maar ook de docent kan nu digitaal hulp vragen aan de technische afdeling van de school.

NetSupport School is nu uitgerust met een technisch console voor de ICT afdeling en met dat technisch console kan o.a. een complete hard- en software inventarisatie van de computers worden gemaakt. De ICT afdeling kan ook direct hulp op afstand bieden en de beveiliging regelen.

Printerbeheer zat al in NetSupport School, maar de docent heeft nu nog meer controle, zelfs tot het verbieden van printen op individuele printers toe.

Nieuw is ook het zogenaamde studentenlogboek, waarin alle belangrijke elementen, die tijdens de les hebben plaatsgevonden automatisch in een individueel PDF bestand worden geplaatst. Bijna een automatische syllabus.

Verder zijn er speciale werkbalken voor de docent en de student toegevoegd. Het monitoren van de toetsenborden is uitgebreid met trefwoord ondersteuning. De toetsontwikkelaar kan nu ook los van NetSupport School gebruikt worden, zodat u eventueel thuis in alle rust een toets kunt voorbereiden.

Kortom een veelheid aan nieuwe zaken maar ook veel verbeteringen en dat allemaal door goed te luisteren naar wat onze klanten hebben aangedragen, daarmee wordt NetSupport School dus ook uw digitale klaslokaal.

Gebruikt u NetSupport School nog niet, probeer dan gauw versie 10 met de griffel (de zoen van juffrouw ?zoals het spreekwoord zegt- moet u er virtueel bij denken).

Download een volledige evaluatieversie, voor 30 dagen en 40 computers, van onze website via het menu downloads, ook in het Nederlands.

Klanten met een geldige onderhoudsovereenkomst krijgen automatisch binnen ongeveer 2 weken de juiste licentie-autorisatie toegezonden.

Voor gebruikers van NetSupport School, die via een ander distributiekanaal eerder NetSupport Software hebben gekocht, kan LCS ook zorgen voor updates en contract verlengingen.

Scholen/onderwijsinstellingen kunnen gebruikmaken van het kanaal SURF-, SLB- of APSIT-diensten.



NetSupport DNA Helpdesk versie 2.7, Ondersteuning Helpdesk proces Product release
Dinsdag 18 September 2007, 15:00u
NetSupport DNA Helpdesk levert u de oplossing voor ondersteuning van het proces bij uw helpdesk. Met deze nieuwe versie 2.7 heeft u altijd het overzicht van de incidenten, die bij uw helpdesk of supportcentrum in behandeling zijn.

Eindgebruikers kunnen nu ook via email incidenten bij de DNA Helpdesk aanmelden en eventueel aanvullende informatie doorgeven. DNA Helpdesk probeert automatisch een match te maken of stuurt de email door naar het Helpdesk berichtencentrum.
Ook uitgaande emails zijn verder geautomatiseerd, zodat eindgebruikers gemakkelijker op de hoogte kunnen worden gehouden omtrent de status van hun incident.

De Helpdesk heeft een goede integratiemogelijkheid met de hard- en software inventarisatiefaciliteiten van DNA enterprise.

De mogelijkheden van de oplossingskennisbank zijn verbeterd. Er is een betere onderverdeling te maken van de organisatie (organigram) waarvoor de helpdesk wordt ingezet. Ook de incidentcategorieën zijn geheel op maat te configureren.

Heeft u bijvoorbeeld de support op computers ?gedeeltelijk- uitbesteed, dan kunt u dit
-incident/categorie afhankelijk- rechtstreeks doorzenden aan uw third-party leverancier.

De DNA Helpdesk kan synchroniseren met de active directory, zodat wijzigen eenvoudig worden doorgegeven.

Uiteraard beschikt de DNA Helpdesk over zaken als email-sjablonen, automatische escalatiemogelijkheden, customize datavelden, bijhouden werktijd etc.

De DNA Helpdesk helpt u op alle fronten bij het oplossen van uw incidenten, als u ook nog gebruik maakt van ons remote management tool, dan lost dit bijna alle incidenten op zonder dat bezoek op locatie noodzakelijk is.

Een volledige evaluatieversie voor 30 dagen en 2 operators/50 eindgebruikers kunt u downloaden van onze website via het menu downloads, ook in het Nederlands.

Klanten met een geldige onderhoudsovereenkomst krijgen automatisch de juiste licentie-autorisatie toegezonden.

Voor gebruikers van NetSupport DNA Helpdesk, die via een ander distributiekanaal eerder NetSupportSoftware hebben gekocht, kan LCS ook zorgen voor updates en contract verlengingen.



NetSupport School versie 9 released Product release
Donderdag 31 Mei 2007, 18:00u
NetSupport School levert u de oplossing voor uw (virtuele) klaslokaal, studieruimte of trainingsruimte. Met de nieuwe versie 9, die NetSupport nu op de markt brengt bent u in staat een compleet overzicht te krijgen van wat uw studenten achter hun computers doen, versie 9 is ook volledig Windows Vista compatibel.

Met NetSupport School kon u allang meekijken met wat er op beeldschermen gebeurde bij uw studenten, maar nu is het ook mogelijk het toetsenbord te monitoren en het chat verkeer van instant messenger applicaties te monitoren.

De nieuwe versie 9 biedt ook de mogelijkheid om de printers van uw studenten te beheren, bijv. het maximum aantal af te drukken pagina?s of tijdelijk tijdens een les of toets het printen geheel te onderbreken.

Ook kunt eenvoudig met een paar klikken voorkomen, dat er USB sticks worden gelezen of beschreven wordt en dit kan ook bij CD en DVD drives.

Kortom met NetSupport School versie 9 zit u als docent in de "driversseat"!

Uiteraard zijn de al bekende functies van NetSupport verder verbeterd, zoals de wireless voorzieningen, de toetsmodule, lesplanner, het whiteboard, het gemakkelijk werk elektronisch aan studenten kunnen uitdelen en ophalen, video's afspelen, terugkerende voorbeelden opslaan en hergebruiken. Te veel om op te noemen, neem de proef op de som.

Een volledige evaluatieversie voor 30 dagen en 40 computers, kunt u downloaden van onze site via het menu downloads, ook in het Nederlands.

Klanten met een geldige onderhoudsovereenkomst krijgen automatisch de juiste licentie-autorisatie toegezonden.

Voor gebruikers van NetSupport School, die via een ander distributiekanaal eerder NetSupportsoftware hebben gekocht, kan LCS ook zorgen voor updates en contract verlengingen.

Scholen/onderwijsinstellingen kunnen gebruikmaken van het kanaal SURF-, SLB- of APS IT-diensten.



NetSupport DNA versie 2.7, Full Remote Desktop Management Product release
Vrijdag 23 Februari 2007, 10:30u
NetSupport DNA, Remote Desktop Management van achter uw bureau, geeft u met één druk op de knop de actuele inventarisatie van de hardware en de software van uw pc's en servers. U hoeft nooit meer een inventarisatie team dagen of zelfs weken lang op pad te sturen om na te gaan wat u aan pc's in huis heeft. NetSupport DNA doet meer, het geeft een signaal als er onverhoopt iets zoekt raakt, in de database houdt het ook de historie bij. Kortom u weet wat u heeft en had.

Het is u vast wel eens overkomen: er is geheugen of iets anders uit een pc vermist. NetSupport DNA weet op welk moment het er nog was en op welk moment het vermist werd. Vaak is dat voldoende aanwijzing om de "oorzaak" na te gaan.

Een ander punt: Stel u wilt een aantal pc's gaan voorzien van Microsoft Vista, maar welke pc's hebben een Microsoft 2000 of XP, met NetSupport DNA weet u dat met een paar muisklikken.

Alleen al door het gebruik van de inventarisatie en rapportage tools, betaalt NetSupport DNA zich in no time terug.

Met NetSupport DNA kunt u ook gemakkelijk de distributie van software binnen uw netwerk regelen, nu bestaat ook de mogelijkheid om dit door middel van broadcasting te doen, snel en efficiënt. Gecombineerd met de warehouse/magazijn functie van DNA geeft dit een scala aan mogelijkheden om snel en op een voor u effectieve wijze software uit te rollen.

Uiteraard zijn de zaken als gebruikersmanagement, licentiemanagement, internetmanagement vertrouwde kreten voor NetSupport DNA. Ook integratie met onze andere NetSupport producten Manager en Helpdesk zijn mogelijk.

Gebruikers met een geldig onderhoudcontract krijgen automatisch de update gegevens toegezonden.

Bent u nog geen gebruiker van NetSupport DNA, ga dan naar onze download pagina en probeer het 30 dagen uit. Wij maken daarna een aantrekkelijk aanbod voor u.

Heeft u eerder NetSupport DNA (of andere remote management producten) elders gekocht en wilt u updaten of overstappen, bel dan even met LCS Systemen BV.



NetSupport Manager versie 10, Remote Desktop Manager Product release
Dinsdag 14 November 2006, 09:00u
NetSupport Manager 10, de oplossing voor uw Remote Desktop Management, de nieuwe versie bevat nu een nieuw interface in "Vista" stijl. De multi-platform ondersteuning is nog completer en is "cross-linked" over de verschillende platformen te gebruiken.

Met Manager 10 beschikt u over vele verbindingsmogelijkheden, de traditionele WAN/LAN via IPX, NetBIOS of TCP/IP verder wordt standaard een beveiligde Internet Gateway geleverd, waarmee verbindingen tussen verschillende computers achter firewalls gemaakt kunnen worden.
Deze Gateway functie van NetSupport Manager voorziet nu in een back-up, die automatisch omschakelt afhankelijk van de beschikbaarheid van de verbinding. Hiermee vergroot u de kans om door u beheerde computers te bereiken en uw support doelstellingen te kunnen halen.

Om de verbindingsmogelijkheden te complementeren biedt deze jongste versie remote control voor mobiele apparaten zoals Windows CE en Pocket PC inclusief communicatie via GPRS en 3G. Het maakt dus niets uit waar een gebruiker zich bevindt, zij zijn altijd maar één klik verwijderd van ondersteuning.

NetSupport Manager 10 kan een inventarisatie snapshot maken van de hard- en software bij een remote computer. Het inventarisatie-tool levert van wel 80 items in no-time de gegevens aan de support medewerker.

Manager 10 is zo ingericht dat u met een minimum aan handelingen op meerdere computers tegelijkertijd wijzigingen aan kunt brengen. Ook kunt u in een oogopslag, door de mogelijkheid om computers overzichtelijk hiërarchisch te groeperen, bij veel computers nagaan of er iets aan de hand is. De real-time miniatuurweergaven zijn daar het perfecte hulpmiddel voor. De auto-zoom functie laat direct alle details zien.

NetSupport Manager ondersteunt een range aan platformen Windows Vista / XP / 2003 / 2000 / NT / 9X / Windows Mobele, Pocket PC, Mac, CE en Solaris en ook nog in één enkele view.

Met deze nieuwste versie 10 van NetSupport Manager wordt de supportorganisatie weer van betere en effectievere tools voorzien om adequaat en snel support te leveren aan eindgebruikers. Uw eindgebruikers krijgen door NetSupport Manager in te zetten bij de supportafdeling de kans niet om ontevreden te worden.

NetSupportManager is een onderdeel van de reeks aan producten van NetSupport, Gezamenlijk regelen zij op eenvoudige het Desktop management binnen de organisatie.

Klanten met een geldige onderhoudsovereenkomst krijgen automatisch de juiste licentie-autorisatie toegezonden.

Voor gebruikers van NetSupport Manager, die via een ander distributiekanaal eerder NetSupportsoftware hebben gekocht, kan LCS ook zorgen voor updates en contract verlengingen.

Een volledige 10 computer, 30 dagen evaluatieversie kunt u downloaden van onze site via het menu downloads, ook in het Nederlands.

NSM v10 miniatuurweergaven direct-function knoppen



NetSupport Manager en School nu in het Nederlands Aankondiging
Dinsdag 5 September 2006, 16:00u
LCS brengt de wereldwijd bekende producten NetSupport Manager en NetSupport School nu in een Nederlandse versie op de markt.

De Nederlandse versie vergroot het gebruikersgemak, met name voor eindgebruikers worden ?support? en ?onderwijs? kreten duidelijker en gemakkelijker in het dagelijkse gebruik.

NetSupport School is de oplossing om uw klaslokalen, studie- of trainingruimtes van digitale hulpmiddelen te voorzien. De Nederlandse versie verlaagt de drempel om digitaal les te geven en op deze wijze te profiteren van de techniek van vandaag.

NetSupport Manager maakt het mogelijk om op eenvoudige wijze ondersteuning op afstand te leveren aan eindgebruikers. NetSupport Manager kan in allerlei infrastructuur situaties ingezet worden. De veelzijdigheid blijkt ondermeer uit de brede platform ondersteuning voor zowel Windows, Mac, Sun, als Linux.

Wereldwijd kennen ongeveer 15 miljoen eindgebruikers reeds het gemak van de NetSupport producten.

Op de website www.netsupportsoftware.nl kunt u een versie downloaden en 30 dagen gratis uitproberen. Bestaande klanten met een onderhoudscontract kunnen gratis van deze versie gebruik maken.




NetSupportSchool versie 8.5, het digitale klaslokaal Product release
Vrijdag 7 Juli 2006, 16:00u
Klik om meer te lezen over de nieuwe features NetSupport School v8.5 NetSupport School, de oplossing om uw klaslokalen, studie- of trainingruimtes te voorzien van digitale hulpmiddelen. NetSupport blijft haar producten verbeteren, zo zijn in de nieuwste versie 8.5 wederom een aantal functies toegevoegd, die docenten en trainers betere mogelijkheden bieden om met hun studenten of leerlingen te communiceren en de studieruimtes op eenvoudige wijze te besturen.

Een greep uit de nieuwe mogelijkheden:
  • Met één simpele handeling kunnen alle pc's in de studieruimte automatisch aanmelden op het netwerk
  • Uitbreiding van het aantal vraagtypen bij de toets-designer. Tevens de mogelijkheid om toets uitkomsten automatisch te classificeren.
  • Maak automatisch een opname van een instructie bij elke student aan om later op een geschikt moment te kunnen bekijken.
  • Synchroniseer alle webbrowsers in de studieruimte met de webbrowser van de docent
  • Maak studentgroepen aan op basis van de enquête antwoorden
  • Laat van docentenscherm alleen een bepaalde applicatie of venster aan de klas zien (zonder overbodige informatie van het bureaublad)
  • Biedt integratie met NetSupport Protect, bescherm de systeem- en andere informatie op de computers
Deze nieuwe versie 8.5 van NetSupport School levert adequate tools om op effectieve wijze het werk van docenten en studiebegeleiders te ondersteunen. NetSupport School realiseert op eenvoudige wijze de besturing van studieruimtes.

NetSupport School is een onderdeel van de reeks aan producten van NetSupport, gezamenlijk regelen zij op eenvoudige wijze het digitale desktop management binnen de organisatie.



NetSupport Protect, voorkomt ongewenste wijzigingen Product release
Woensdag 7 Juni 2006, 12:00u
NetSupport Protect NetSupport Protect is de oplossing om te voorkomen, dat gebruikers wijzigingen aan de instellingen van het besturingssysteem of aan de structuur van het bureaublad kunnen aanbrengen. Door er voor te zorgen dat er geen ongewenste wijzigingen op kunnen treden, hoeven de onvermijdelijke kosten die gepaard gaan met het oplossen van fouten ook niet uitgegeven te worden.

NetSupport Protect levert daarmee een pro-actieve oplossing in plaats van dat de IT beheerders re-actief moeten toezien, dat wijzigingen leiden tot uitval- en schade van computers en extra werk door foutherstel op tijdstippen die niet gepland zijn.

Het voorkomen van ongewenste wijzigingen aan de instellingen van besturingssysteem en computers maakt uw computerstudieruimtes effectiever. Verder kunnen studenten zich meer bezig houden met hun studie in plaats van uitzoeken hoe de computer weer aan 'de praat' gebracht kan worden of door eigen experimenten de werking nog slechter maken, of hulp in moeten roepen van systeembeheer.

Herkent u bijvoorbeeld de volgende situaties:
Verwijderde lesbestanden, gewijzigde systeeminstellingen, systeem printers die op het netwerk zoek zijn, USB sticks die onzinnige bestanden op het netwerk plaatsen, installatie van vreemde software, opzettelijk via de opdracht prompt wijzigingen aanbrengen op computers, een bureaublad dat er telkens anders uitziet.

Als u onder andere dit soort zaken waarneemt bij u op het netwerk of de computers, dan is NetSupport Protect de oplossing voor u. NetSupport Protect zorgt dat uw omgeving prima blijft werken.
In combinatie met bijvoorbeeld NetSupport School heeft u de computer in studie of trainingsruimtes weer helemaal in de vingers.

Probeer het gratis uit




LCS Systemen Premier Partner NetSupportSoftware voor Nederland en België Aankondiging
Donderdag 18 Mei 2006, 16:00u
In de samenwerking met NetSupportware is LCS Systemen benoemd als Premier partner in het partnerprogramma van NetSupportsoftware.

De Premier status is voor LCS de bekroning op een lange samenwerking. LCS heeft veel tijd geïnvesteerd om resellers en eindgebruikers van goede informatie over de producten te voorzien. LCS is daardoor in staat om in keuze trajecten klanten van een optimaal afgestemd advies te voorzien.

Ook op technisch gebied heeft LCS alle mogelijkheden in huis om klanten bij supportvragen door de producten heen te leiden.

NetSupportsoftware onderscheidt zich in de markt op het gebied van toonaangevende desktopmanagement sofwareproducten, met ondermeer NetSupportManager en NetSupportSchool. Met deze producten bent u in staat op een (kosten)efficiënte manier de support en het beheer aan eindgebruikers en apparatuur als werkstations en servers te leveren en te verbeteren.



NetSupport Manager versie 9.5, de Remote Desktop Manager Product release
Donderdag 9 Maart 2006, 18:00u
NetSupport Manager, de oplossing voor uw Remote Desktop Management, verbreedt in de nieuwste versie 9.5 opnieuw de multi platform ondersteuning. Aan de uitgebreide ondersteuning is nu het platform van SUN Solaris toegevoegd, naast de al bekende platform ondersteuning van Linux en Mac.

Voor het Linux platform is de remote inventarisatie van hard- en software op het remote werkstation toegevoegd.

Ook is volledige bi-directionele audio support mogelijk, zodat u tijdens het overnemen van een werkstation ook met de eindgebruiker kunt spreken. Zeer effectief en bekort in veel gevallen de benodigde support tijd.

NetSupport Manager kan zowel met de op x64 gebaseerde platformen van AMD als Intel omgaan, maar ook met Windows XP64 en Windows 2003-64. NetSupportManager is en blijft toekomstvast.

Nieuw is ook de redirect printerfunctie, wilt u tijdens de remote control sessie een afdruk van de decentrale zijde bij uw supportdesk uit de printer laten komen. Geen probleem NetSupport Manager 9.5 ondersteunt zowel USB als netwerkprinters.

Ook de interactieve thumbnails van de remote pc?s maken het de supportmedewerker gemakkelijk. De muisoverfunctie laat direct het volledige scherm zien van het remote station en als de communicatie verbinding van wat slechtere kwaliteit is, dan schakelt de kleurdiepte terug om bandbreedte te besparen.

Met de nieuwe versie 9.5 van NetSupport Manager wordt de supportorganisatie wederom van betere en effectievere tools voorzien om adequat en snel support te leveren aan eindgebruikers. Zo houdt u uw eindgebruikers tevreden.

NetSupport Manager is een onderdeel van de reeks aan producten van NetSupport, Gezamenlijk regelen zij op eenvoudige wijze het Desktop management binnen de organisatie.



NetSupport Manager en School beschikbaar via SURFdiensten en SLBdiensten Aankondiging
Vrijdag 10 Februari 2006, 15:47u
SURFdiensten en LCS Systemen hebben een overeenkomst afgesloten voor NetSupportsoftware. De overeenkomst voorziet in het leveren van de producten NetSupport Manager en NetSupport School.

De NetSupportsoftware ondersteunt de onderwijsinstellingen bij de niet te stuiten digitalisering, die steeds meer toepassingen vinden in de leslokalen.

De overeenkomst voorziet zo in de toenemende vraag naar remote beheer producten. Het onderwijsveld kan zo onze producten combineren met andere onderwijs toepassingen. LCS Systemen ziet van het basisonderwijs tot en met hoger onderwijs -elk met zijn eigen specifieke wensen en toepassingen- de computer een integraal onderdeel worden van de leerlingdesk. Door onze remote beheerproducten gemakkelijk beschikbaar te maken voor onderwijsinstellingen hopen wij onze steen in een beheerbare digitalisering bij te dragen. De fabrikant Netsupportsoftware staat volledig open voor wensen uit het onderwijs, zodat de producten zo goed mogelijk aansluiten bij de wensen van het werkveld.

Voor meer informatie kijk op
de website van SURFdiensten: www.surfdiensten.nl
de website van SLBdiensten: www.slbdiensten.nl



NetSupport DNA v2.5 Product release
Vrijdag 16 December 2005, 16:00u
NetSupport DNA, de dynamische netwerk administratie tool heeft een aantal belangrijke vernieuwingen ondergaan. Het asset management van hard en software inventarisatie wordt nog fijnmaziger geregistreerd. Behalve dat u met assetmanagement weet wat er binnen de onderneming aanwezig is, geeft NetSupoprt DNA nu ook aan wat er binnen het netwerk ontbreekt. De nieuwe versie 2.5 van DNA geeft met de alert-berichten aan de supportdesk o.a. aan, of er assets uit het netwerk zijn verdwenen of dat er ongecontroleerd assets worden toegevoegd/gekoppeld. In de historie database wordt elke wijziging in hard-, software en usergegevens perfect voor u bijgehouden. Extra informatie velden voor usergegevens zijn eenvoudig toe te voegen. In één oog opslag uw organisatie in beeld.

Naast het feit dat DNA op eenvoudige wijze bijhoudt wat u heeft, geeft DNA ook aan hoe intensief de verschillende applicaties door de medewerkers worden benut. In de custom made rapportage kunt u eenvoudig zien, bij welke applicaties u met minder licenties toe kunt. DNA levert zo een belangrijke bijdrage om uw uitgaven te verminderen.

DNA is nu ook geschikt voor multiplatform en geeft u nu ook de hard en software informatie van aangesloten Linux clients.

De distributie faciliteiten zijn uitgebreid, software kan nu "just in time" bij de werkplekken worden geïnstalleerd.

Alle op het IT management toegesneden functies staan een eenvoudige installatie niet in de weg, DNA is een out-of-the-box tool, die in korte tijd zijn geld voor u terug verdient.

Download nu de trial en probeer het gratis uit.



NetSupport 24-7 biedt direct remote support op verzoek Product release
Vrijdag 11 November 2005, 15:00u
NetSupport 24-7 de nieuwste telg in de reeks Remote Control en Management producten van NetSupportSoftware.

Bent U leverancier van hard- of software producten, pc's, netwerkoplossingen, applicaties, beheer van netwerken bij klanten? Dan bent u vast wel eens tegen het probleem aangelopen, dat uw klant een storing meldt en u "even" bij uw klant langs moest voor een kleinigheid.

Met NetSupport 24-7 -webbased interface- is "even" langs gaan verleden tijd. U regelt het "langs gaan" direct en adequaat vanaf uw supportdesk. NetSupport 24-7 levert u virtuele handen en ogen en dat zonder dat u van te voren software op de systemen van uw klant heeft geïnstalleerd. Na een instant on-line chat -met ondersteuning van 30 talen- laadt u, na een elektronisch akkoord, van uw klant remote control software en kunnen uw support-medewerkers in enkele minuten de oplossing regelen. Na afloop wordt de control software automatisch verwijderd van het systeem van uw klant.

NetSupport 24-7 is de oplossing op abonnementsbasis, dus geen investeringen voor uw eigen infrastructuur. NetSupport 24-7 maakt gebruik van de jarenlange ervaring met producten als NetSupport Manager en NetSupport School. Lees meer



NetSupport Manager versie 9, met ondersteuning voor de Macintosh Aankondiging
Donderdag 25 Augustus 2005, 11:00u
NetSupport Manager, een van de leidende PC Remote Control software oplossingen breidt de platform ondersteuning uit. Ook de Macintosh werkstations kunt u nu op afstand beheren.

Ga naar de NetSupport Manager productpaginaDe nieuwe versie is beschikbaar voor download die in eerste instantie de volgende features biedt - Verbinding maken/verbreken, View, Scan, Power Off, Reboot, Chat en Message.

Met de recentelijke toevoeging van Linux, Windows Mobile & Pocket PC 2003 platform ondersteuning, biedt NetSupport Manager nu een ongeëvenaarde PC Management oplossing over allerlei soorten verbindingen voor verschillende platformen.

Download de gratis 30-dagen versie vandaag nog! De download vindt u op de download-pagina of in het menu aan de rechterkant bij de laatste downloads.



NetSupport School versie 8, het digitale klaslokaal dichterbij Product release
Donderdag 12 Mei 2005, 16:00u
Ga naar de NetSupport School productpaginaDe nieuwe versie 8 van NetSupport School biedt docenten en trainers belangrijke verbeteringen. Deze nieuwe versie 8 ondersteunt de docenten veel beter bij hun digitale klaslokaal.

NetSupport School biedt een volledig nieuwe en vriendelijk User Interface, een 100% verbeterde performance van de engine.
Uitgebreide mogelijkheden om leerlingen/studenten te kunnen testen, zorgen dat studenten hun aandacht bij de digitale les houden en uitermate belangrijk, de studenten eenvoudig te kunnen ondersteunen bij de hun lessen, waardoor het lesgeven via een digitaal klaslokaal voor alle partijen veel productiever wordt.

Verdere verbeteringen in NetSupport School versie 8 zijn o.a. een studenten/leerlingen aanwezigheidsregistratie, het automatisch maken van lesplannen, een whiteboard functie voor een goede en efficiënte samenwerking tussen docent en student, een lestimer, auto reconnect en verbeterde internet en applicatie controle mogelijkheden en veel meer.



NetSupport Manager versie 9 met uitgebreide vernieuwingen Product release
Dinsdag 9 November 2004, 12:00u
De nieuwe versie 9 van de bewezen PC Management oplossing, NetSupport Manager; biedt een uitgebreidere platform ondersteuning, ongeëvenaarde controle op afstand van meerdere pc's en desktop management functionaliteit inclusief Hardware & Software Inventarisatie, Delta File Transfer en File Distributie.

NetSupport Manager versie 9 bouwt voort op de marktleidende positie door uitgebreidere platform ondersteuning aan te bieden, inclusief volledige Linux en Pocket PC compatibiliteit, waardoor de al aanwezige ondersteuning van Windows en Macintosh wordt gecomplementeerd.

NetSupport Manager versie 9 introduceert ook een reeks verbeteringen. Zoals de 'Monitor Mode' welke het mogelijk maakt om alle aangesloten pc te visualiseren, de 'Whiteboard' functie waarin een reeks van highlighting instrumenten beschikbaar zijn om ondersteuning te verlenen in een chat / multi chat sessie, significante prestatie verbeteringen en een complete herziening van het gebruikers interface.




NetSupport DNA versie 2 verlaagt de TCO van uw onderneming Product release
Maandag 20 September 2004, 12:00u
Welke manager wil:
  • Een silent update voor nieuwe applicaties of een service pack?
  • Geen netwerk congestie, bij software distributie?
  • De historie van zijn assets weten?
De tweede versie van NetSupport DNA regelt dat en nog veel meer voor U! DNA is de totaal oplossing om uw netwerkinfrastructuur volledig, efficiënt en "remote" te managen en is op veel punten vernieuwd.
DNA is in staat de hard- en software op uw werkstations remote te inventariseren. Het daadwerkeljke gebruik van de verschillende software toepassingen te meten en bijvoorbeeld u te helpen om met een minimum aan licenties uw medewerkers hun werkzaamheden te laten doen. DNA helpt u de total cost of ownership (tco) van uw ICT kosten te verlagen. DNA is opgebouwd uit een aantal modules en tevens kan aan DNA een integreerbare helpdesk oplossing worden toegevoegd, zodat de afhandeling van call's in detail bijgehouden kan worden.



NetSupport School versie 7.5 beschikbaar Product release
Maandag 5 April 2004, 21:28u
Verbeteringen ondermeer:
  • Monitor (thumbnail) mode
  • Opnemen/afspelen remote control sessie
  • Beheer voor toegestane/verboden applicaties en websites
  • Verbeterd klasse-onderzoek
  • en veel meer





Ander nieuws

25-01 Product releaseNetSupport DNA version 4.95.0005
20-01 Product releaseNetSupport Manager 14.10.0001
19-01 Product releaseNetSupport School version 15.10.0000
24-08 Product releaseNetSupport School v15.01.0000
23-08 Product updateNetSupport Manager 14.02.0000
03-07 Product releaseNetSupport School v15
01-03 Product updateServiceDesk update5.60.0003
16-02 Product updateNetSupport Manager 14.00.0002 released
17-01 Product releaseRelease NetSupport School 14.00.0015
22-11 Product release NetSupport DNA version 4.95.0003
03-11 Product releaseNetSupport Manager v14.00.0001
14-09 Product releaseNetSupport Manager versie 14 - Engelstalig
05-09 Product releaseNew in 5.60.002
18-07 Product release NetSupport DNA version 4.95.0001
17-05 Product releaseRelease NetSupport Manager 12.80.0014
04-05 Product update NetSupport DNA version 4.95.0005
 © 2011 LCS Systemen B.V. Site werkt het beste in een recente versie Microsoft Internet Explorer of Mozilla FireFox.